Tuesday, April 17, 2012

PayPal Malaysia


Apa itu PayPal?

PayPal adalah sistem pembayaran online (e-wallet) yang membolehkan anda menghantar atau menerima duit dalam bentuk digital. Dengan akaun PayPal anda sendiri, anda boleh menerima bayaran daripada pemegang akaun PayPal lain dengan cepat dan mudah. Malah, anda juga boleh menerima bayaran dari kad kredit.

Disini diterangkan kepentingan PayPal dan mengapa anda harus mendapatkan akaun PayPal hari ini juga:

  • Membuka akaun PayPal adalah percuma - anda tidak perlu membayar setup fee atau yuran tahunan
  • Anda boleh membeli-belah di Internet dengan mudah, terutamanya membeli barangan dari luar negara
  • Dengan PayPal anda boleh menerima bayaran dalam Ringgit, USD atau 25 mata wang asing yang lain
  • Anda boleh menerima bayaran dari pelanggan diseluruh dunia - PayPal digunakan oleh pembeli dari 136 negara!
  • Jual produk digital, produk fizikal, servis dan juga tiket seminar anda dengan satu akaun
  • Dengan PayPal anda boleh berniaga di Ebay.com, Mudah.my dan website lain yang memerlukan PayPal
  • Anda boleh menyertai program affiliate luar negara yang hanya membayar komisen melalui akaun PayPal
  • Pindahkan wang dengan mudah dari akaun PayPal ke bank-bank tempatan, kad kredit atau kad debit anda



Untuk memudahkan anda bermula, satu panduan langkah demi langkah dalam bentuk video telah disediakan dalam ruangan ahli PayPal Malaysia.

Kesemua video tersebut menunjukkan skrin komputer di mana satu demi satu rahsia menggunakan PayPal untuk berjaya dalam perniagaan online.

Tutorial di dalam Bahasa Melayu dan amat mudah difahami. Video juga boleh ditonton secara online, atau muat turun video ke dalam komputer, iPad atau iPhone anda. 
Video berkualiti tinggi seperti yang disediakan ini tidak akan dapat di mana-mana pun. 

Daftar keahlian anda sekarang juga.


Automatikkan Perniagaan Online Anda

Dengan sistem invois terbaru dari PayPal, urusan perniagaan akan menjadi lebih sistematik dan automatik. Tidak perlu lagi membuat invois secara manual menggunakan Microsoft Excel dan sebagainya!



Melalui sistem baru yang diterangkan ini, anda juga boleh menerima laporan bulanan mengenai jualan dan prestasi perniagaan anda tanpa memerlukan apa-apa perisian atau software yang lain. 

Kandungan video ini mengandungi:

  • Cara membuat PayPal "Buy" button yang basic ataupun yang lebih advance
  • Cara memasukkan PayPal button kedalam website atau blog anda
  • Cara setup sistem invois dalam PayPal dengan branding syarikat anda
  • Cara mengeluarkan invois baru untuk pelanggan anda dengan mudah
  • Cara mencari transaksi dan membuat refund dalam PayPal
  • Dan banyak lagi..



Selesaikan Persengketaan PayPal Dengan Mudah

"PayPal Payment Disputes" atau persengketaan pembayaran adalah satu perkara biasa yang akan dihadapi oleh semua pengguna PayPal. Kalau anda tidak tahu menyelesaikan masalah ini, duit anda akan dirampas oleh PayPal dalam sekelip mata.

Ramai yang dah kena sebab mereka nak buat "trial and error" - masalahnya masa dah buat "error" duit anda dimakan oleh PayPal begitu sahaja! Ramai pula yang tak tahu cara menyelesaikan disputes dengan betul, jadi mereka biarkan sahaja tanpa berbuat apa-apa. Malangnya, apabila mereka tidak mengambil tindakan PayPal akan terus "freeze" akaun mereka.

Elakkan Masalah PayPal "Limited Access"

Kalau anda ada menerima banyak Disputes (seperti yang diterangkan di atas) dan anda tidak mengambil tindakan yang betul, PayPal akan "freeze" atau bekukan akaun anda. Masalah "freeze" atau "Limited Access" ini juga akan terjadi apabila anda tidak berhati-hati dan menggunakan akaun PayPal dengan cara yang salah, atau untuk tujuan yang tidak dibenarkan oleh PayPal.



Sesiapa yang pernah kena Limited Access tahu betapa susahnya menyelesaikan masalah ini. Kalau anda biarkan sahaja, PayPal akan terus block akaun anda - atau lebih teruk lagi - ban akaun anda. Semua duit yang ada dalam akaun PayPal akan dimakan oleh PayPal begitu sahaja, dan perniagaan Internet anda akan menjadi lumpuh.

Tambahan pula, apabila dah kena ban, anda tidak boleh membuat akaun PayPal yang baru seumur hidup anda. Kalau anda dah sampai tahap ini, mimpi anda untuk memiliki perniagaan Internet yang berjaya tidak boleh dicapai lagi. Game over.

Elakkan Dari Menjadi Mangsa Penipuan Scam

Seperti yang saya dah kata tadi, PayPal adalah sistem pembayaran online yang terbesar di dunia. Oleh sebab itu, ada ramai penipu dan pakar scam yang menunggu peluang mereka untuk menipu pengguna PayPal seperti anda dengan macam-macam taktik kotor.



Jangan Ikut Panduan Percuma Yang Dah "Basi"


Memang ada banyak panduan tentang PayPal dalam Internet, sama ada yang percuma atau berbayar . Tetapi dengan penuh yakin saya katakan bahawa 99% daripadanya sudah "basi". Sebagai contoh, artikel blog ini ditulis lebih dari tiga tahun yang lepas, tetapi masih ramai lagi yang membaca artikel tersebut dan cuba mempraktikkan apa yang diajar:






Ia mungkin ditulis dua atau tiga tahun yang lepas, atau mungkin ditulis oleh orang yang kurang berpengalaman dalam PayPal.


Panduan lama sepert ini, sama ada dari ebook atau artikel percuma dalam blog, sudah tidak boleh dipraktikkan lagi. Polisi oleh Pihak Paypal sentiasa berubah-ubah dan jika anda tidak mengikut polisi yang terbaru, anda menanggung risiko yang tinggi dan cuma tunggu masa sahaja untuk menimpa masalah yang tidak diingini.


Dapatkan Video Tutorial Anda

No comments: